Rovno na obsah Rovno na menu
Menu
header-line
slideshow-line

Výlet vo Viedni - 2015

Je piatok ráno 20.06.2014 8:00  hod. Ideme na výlet do Viedne!

Ráno je tak trošku upršané – uplakané, ale obyvateľom nášho domova, ktorí sa rozhodli ísť na výlet, to neprekáža. Nasadli sme do malého autobusu a odchádzame. Na oblohe sa ukázalo slniečko a bolo veselo.

Počasie nám prialo, nebolo ani veľmi teplo, ani zima. Prišli sme na miesto určenia. Bol to park Schonbrunn. Je to nádhera! Nevedela som, kam sa mám prv pozerať. Stojí tam kaštieľ, kde sídlila mladá cisárovná Sisi! Park je veľmi pekne udržiavaný, záhony kvetov hýria všetkými farbami. Šípové ruže sú nádherné. Zeleň, a všetky dreviny sú pekne tvarované. Fontány, a pod nimi jazierka pôsobia upokojujúco. Zaujala ma najmä fontána, ktorá bola vybudovaná na počesť boha Neptúna v roku 1780. Pre mňa to bol krásny zážitok. Je to krása, ktorú je hodno vidieť!

A nastal čas odchodu. Nasadáme do autobusu a ideme domov.

Cestou sme sa zastavili už u nás na Slovensku v Dobrohošti v útulnej reštaurácii na malé občerstvenie. Ponúkli nám rybaciu polievku, maďarský guláš, ktorý bol parádne štipľavý, ryby a rôzne iné špeciality. Kto mal načo chuť, to si dal. Ja osobne som si dala kávu a chutný zákusok, a pobrali sme sa ďalej. Šťastne sme sa dostali až do nášho domova, kde nás čakali naše kuchárky s chutnou večerou.

Nakoniec chcem v mene všetkých našich obyvateľov, ktorí sa na tomto výlete zúčastnili, vysloviť celému personálu nášho domova dôchodcov veľké ĎAKUJEM.

Brachnová Pavlína

Sociálne siete

foto-static

Domov dôchodcov Dolné Saliby

Domov dôchodcov sa nachádza v obci Dolné Saliby v okrese Galanta. Zariadenie je začlenené do radovej zástavby obce, nachádza sa v tichom prostredí.
V roku 1984 bol odovzdaný do prevádzky Dom opatrovateľskej služby s kapacitou 12 miest. Nakoľko sa nedali zabezpečiť touto formou všetky sociálne služby, pristúpilo sa k rozšíreniu priestorov – prístavbe. V roku 1989 bola odovzdaná prístavba do celkovej prevádzky s kapacitou 42 miest. Od tej doby zariadenie funguje ako domov dôchodcov a poskytuje komplexnú starostlivosť pre starších občanov. K areálu patrí aj zeleňou upravený dvor s letným oddychovým kútikom a veľká záhrada. Je to zariadenie pre celoročný pobyt s neskôr rozšírenou kapacitou – za pomoci EÚ – v roku 2007 na 58 miest. Občania sú ubytovaní v jedno-, dvoj- a trojposteľových izbách. Veľkou výhodou je, že novopostavená časť je vytvorená priamo pre potreby domova dôchodcov a je kompletne bezbariérová, rovnako ako aj bezprostredné okolie budovy.